دکتر منصوره ابوالحسنی

دکتر منصوره ابوالحسنی

تحصیلات:

دکتری رشته مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی.
عضو پیوسته سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، انجمن روانشناسی ایران، انجمن مشاوره ایران.

سوابق اجرایی:

مشاور، مرکز مشاوره کرانه خرد.
مشاور، در مرکز مشاوره و خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی از سال ۹۴ تاکنون.
مشاور، مرکز مشاوره فرحبخش از سال ۹۴ تا ۹۵٫
مشاور، مرکز مشاوره راه برتر از سال ۹۰ تا ۹۶٫
مشاور، مرکز مشاوره مهرگان به عنوان مشاور و روانشناس مرکز از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰٫
مشاور، روانشناسی در سایت تبیان از سال ۹۳ تا ۹۶٫
۷سال سابقه کار اجرایی و مشاوره در سازمان سنجش و آموزش کشور از سال ۱۳۸۵تا ۱۳۸۲٫
۱سال سابقه کار در خانه های سلامت شهرداری منطقه ۳ ناحیه ۵ به عنوان مشاور و روان شناس از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸٫
۳ سال سابقه کار در زمینه ارائه خدمات مشاوره تلفنی در موسسه رسانه گستر ساده از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲٫
۳سال سابقه کار مشاوره در مرکز مشاوره دی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲٫
مشاوره در خوابگاه دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳٫
برگزاری کارگاه های آموزشی دوره های رشد ۱ و ۲ (۷سال اول و دوم ) با تلفیقی از مباحث بازی و تربیتی برای مادران ومربیان در مدرسه دانشجویی اهل بیت (ع) دانشگاه تهران.
تدریس به کودکان و نوجوانان، نقاشی خلاق، بازی های مشارکتی، داستان های فکری و ….در مساجد و سرای محلات.
برگزاری کارگاه های آموزشی با عناوین تربیت خلاقانه کودک به روش بازی و قصه، راهکارهای ازدواج موفق و برنامه ریزی و… در مرکز مشاوره و دانشگاه.

دوره ها و کارگاه ها در حیطه های روانشناسی:

دوره های آموزش مهارت های زندگی به کودکان و بزرگسالان (مهارت های حل مساله و تصمیم گیری، رفتار جرات مندانه (قاطعیت)، ارتباط موثر، مقابله با استرس).
دوره آموزشی مشاوره پیش از ازدواج، دوره درمان های شناختی – رفتاری، دوره زوج درمانی، دوره های مثبت اندیشی.
شناخت درمانی کودکان، قصه درمانی، شناخت درمانی، طرح واره درمانی.
سمپوزیوم انجمن روان شناسی ایران با عنوان CBT، دوره آموزشی ارتباطات مردمی.
دوره آموزشی توجیهی آشنایی با روش های گزینش و پاسخگویی به داوطلبان آزمون سراسری.
دوره معرفت افزایی سبک زندگی (تربیت فرزندو فرزندآوری) در نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه علامه طباطبایی.

مقالات علمی، پژوهشی:

– بررسی مقایسه ای ویژگی استعاره های موفقیت رتبه های برتر، متوسط و پذیرفته نشدگان آزمون سراسری (فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی، سال چهارم، شماره یازدهم، زمستان ۱۳۸۹).
– مقایسه عوامل فردی و محیطی در استعاره های موفقیت رتبه های برتر، متوسط و پذیرفته نشدگان آزمون سراسری (فصلنامه روان شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، سال ششم، شماره ۱۷، تابستان ۱۳۸۹).
– مقایسه عوامل درونی و بیرونی استعاره های موفقیت بین سه گروه رتبه های برتر، متوسط و پذیرفته نشدگان آزمون سراسری (فصلنامه روانشناسان ایرانی، در مرحله چاپ).
– استعاره های موفقیت در پذیرفته شدگان برتر، متوسط و پذیرفته نشدگان آزمون سراسری(مجله علمی پژوهشی روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، دارای پذیرش چاپ).
– Comparative of internal and external factors in success metaphors of top grades, middle grades and who are not accepted in nation wide test(Procedia-social and Behavioral sciences 30, 2011).

کنگره ها:

– Comparative evaluation of effective specification in success metaphors of top grades, middle grades and who are not accepted in nation wide test( 3rd world conference on Psychology, counseling guidance 2012).
– استعاره های موفقیت رتبه های برتر، متوسط و پذیرفته نشدگان آزمون سراسری) سومین کنگره پژوهش های روانشناسی بالینی ایران، اسفندماه ۱۳۹۰) دارای پذیرش چاپ در مجله علمیی پژوهشی روان پزشکی و روان شناسی بالینی ایران شماره بهار ۱۳۹۱٫

مقالات در دست چاپ:

۱-معناشناسی استعداد از منظر قرآن کریم.
۲-بررسی نقش تجارب ارتباط با خانواده مبدا در نقشه ارتباطی فرد در زندگی زناشویی.
۳- پیامدهای روان‌شناسانه غربالگری جنین با نتیجه مثبت کاذب در مادران باردار.

سابقه تدریس :

دانشگاه پیام نور واحد هشتگرد کرج.